Skargi i wnioski


    Zgodnie z art. 63 Konstytucji RP z dnia 2 kwietnia 1997 r. oraz z art. 221 Kodeksu postępowania administracyjnego każdy ma prawo składać do organów władzy publicznej petycje, wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą. 

    Przedmiotem SKARG może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez organy i pracowników Inspekcji Weterynaryjnej, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. 

    Przedmiotem WNIOSKÓW mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

    Do Głównego Inspektoratu Weterynarii można składać skargi na terenowe organy Inspekcji Weterynaryjnej, w szczególności wojewódzkich i granicznych lekarzy weterynarii.

    Skargi na działalność zakładów leczniczych dla zwierząt i lekarzy weterynarii prywatnej praktyki wykonujących usługi weterynaryjne należy kierować do organów samorządu lekarsko-weterynaryjnego, w szczególności Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej właściwej izby lekarsko-weterynaryjnej, którego dane kontaktowe można znaleźć na stronie: https://vetpol.org.pl/okregowe-izby-lekarsko-weterynaryjne/

    Tryb załatwiania skarg i wniosków w Głównym Inspektoracie Weterynarii określa:
    1) rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46),
    2) zarządzenie nr 2 Głównego Lekarza Weterynarii z dnia 12 czerwca 2024 r. w sprawie nadania Głównemu Inspektoratowi Weterynarii regulaminu organizacyjnego.

    Zgodnie z ww. dokumentami skargi wniesione do Głównego Inspektoratu Weterynarii rozpatruje Główny Lekarz Weterynarii. Za terminowe załatwianie w porozumieniu z właściwymi biurami, skarg i wniosków obywateli oraz prowadzenie ich ewidencji, odpowiedzialne jest Biuro Prawne.

    Główny Lekarz Weterynarii przyjmuje osobiście interesantów w ramach skarg i wniosków w poniedziałki w godz. 9.00 - 18.00, po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu z sekretariatem Głównego Inspektoratu Weterynarii pod numerem telefonu: 22 623 20 89.

    Przyjęcia interesantów w sprawach skarg i wniosków odbywają się w siedzibie Głównego Inspektoratu Weterynarii w Warszawie, ul. Wspólna 30.

    Skargi i wnioski mogą być wnoszone do Głównego Inspektoratu Weterynarii również za pomocą elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) oraz za pomocą skrzynki e-doręczenia: AE:PL-45657-25010-DSJHE-11.


    ilość wyświetleń: 26459
    Osoba odpowiedzialna za:
    wytworzenie informacji: 2017-09-09 10:59:34 Justyna Gizińska
    wprowadzenie informacji do podstrony BIP: 2017-09-09 10:59:34 przez Józef Brudnowski
    Rejestr zmian - poprzednia opublikowana wersja artykułu - pokaż rejestr

    góra